top of page
Zoeken

Waar sta jij?

Tijdens een avondje uit waag ik me alleen aan de zijkant van de dansvloer om een verfrissend drankje te scoren. Dan voelt het alsof de avond even op pauze gaat. De sfeer is anders daar. Mensen duwen, morsen drank, staan te smoezen. Met een drankje - of twee, want dat scheelt een hoop geduw - baan ik me snel een weg terug naar het midden. De plek waar het bruist. Hier wordt gedanst, gelachen, gezweet. Hier kan het allemaal. Hier is het gesmoes van de zijkant onverstaanbaar. 


Stel je die dansvloer voor als je leven. Houd je niet van dansen? Vervang de dansvloer voor de arena of het speelveld. Als je in het midden staat en je geniet van de muziek of het spel heb je de avond van je leven. Laat je je afleiden door het gesmoes van de mensen aan de zijkant? Dan is de kans groot dat je meegaat in de negativiteit. 


Zoals Bas Smit (in gesprek met Art Rooijakkers) het omschrijft in de podcast Achter het Vermogen van BNR Nieuwsradio: ‘Je moet op het midden van de dansvloer blijven. Als je naar de zijkant gaat word je onzeker en denk je misschien is het stom hoe ik erbij loop, misschien moet ik maar op een kruk gaan zitten. Voor je het weet zit je met die mensen in hetzelfde gesprek. Je moet weer naar die dansvloer. Genieten van het leven. Alles eruit halen. Je moet wel een drive hebben, ervoor gaan. Het is tering hard werken en dat moet je bereid zijn te doen. Offers!’ 


Waar sta jij op de dansvloer, in de arena of het speelveld van je leven?

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page